کتاب

اللهم صلی علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم

کتاب

اللهم صلی علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم

درس پژوهی

درس پژوهی


برچسب‌ها: درس پژوهی
[ چهارشنبه شانزدهم فروردین ۱۳۹۶ ] [ 7:40 ] [ گروه آموزشی منطقه 15 ]
[ چهارشنبه بیست و هفتم بهمن ۱۳۹۵ ] [ 7:47 ] [ گروه آموزشی منطقه 15 ]
[ سه شنبه بیست و ششم بهمن ۱۳۹۵ ] [ 8:1 ] [ گروه آموزشی منطقه 15 ]
[ سه شنبه پنجم بهمن ۱۳۹۵ ] [ 19:5 ] [ گروه آموزشی منطقه 15 ]

همایش درس پژوهی منطقه 15

مدرس : خانم حسینی خواه

زمان: دوشنبه مورخ : 95/9/22 

پاورپوینت درس پژوهی 


برچسب‌ها: درس پژوهی
[ سه شنبه سی ام آذر ۱۳۹۵ ] [ 9:6 ] [ گروه آموزشی منطقه 15 ]
[ پنجشنبه بیست و پنجم آذر ۱۳۹۵ ] [ 16:48 ] [ گروه آموزشی منطقه 15 ]
[ پنجشنبه بیست و پنجم آذر ۱۳۹۵ ] [ 16:47 ] [ گروه آموزشی منطقه 15 ]
[ پنجشنبه بیست و پنجم آذر ۱۳۹۵ ] [ 16:45 ] [ گروه آموزشی منطقه 15 ]
[ پنجشنبه بیست و پنجم آذر ۱۳۹۵ ] [ 11:50 ] [ گروه آموزشی منطقه 15 ]

 

درس پژوهی(چیستی،چرایی،چگونگی)

 

 

درس پژوهی(ایده ای جهانی برای بهسازی آموزش و غنی سازی یادگیری)  

 

 

هدایت درس پژوهی(راهنمای عملی برای معلمان ومدیران)

 

 

معلم ژاپنی به مثابه رهبر(تجربه های زیسته یک معلم ژاپنی در درس پژوهی)

 

 

درس پژوهی (مبانی،اصول وروش اجر)

 

 

راهنمای عملی درس پژوهی  

 

 

راهنمای عملی درس پژوهی  

 

 

درس پژوهی از طراحی تا اجرا  

 

 

درس پژوهی  

 

 

درس پژوهی 

 


برچسب‌ها: درس پژوهی, کتاب
[ چهارشنبه بیست و چهارم آذر ۱۳۹۵ ] [ 9:17 ] [ گروه آموزشی منطقه 15 ]
گزارش های برتر درس پژوهی سال تحصیلی 93-92 مربوط به فراخوان درس پژوهی پایگاه ریاضی در دوره اول متوسطه جهت استفاده معلمان علاقمند در جدول زیر قابل دانلود می باشد.

ردیف

نام و نام خانوادگی اعضای گروه

دانلود

1

علی قطب الدینی، سید مرتضی آقایی میبدی، شقایق شریف پور، عصمت مولایی، ملاحت حسن زاده

دانلود

2

زینت بابایی، فاطمه حاجی رحیمی، افسانه فهیمی، مریم هندویان

دانلود

3

محسن صفاییان، محمد فتوحی، یلدا محمدی، فاطمه نقیبی نژاد، فاطمه جعفری

دانلود

4

لیلا تحملی، مرضیه تابنده، رقیه جعفری پور، نرجس خاتون ایرانپور، فلوریا نیازی

دانلود

5

بلقیس پریاوی حقیقی، آیدا دادمهر، زهرا اورنگی، رقیه پوراکبر

دانلود

6

مریم میر یونسی، اعظم کمالی، نیره السادات حمزه موسوی، لیلا آراسته

دانلود

7

سمیه کوهساری، فاطمه نقی زاده، سعیده شاهینی، مهرنوش ویزواری

دانلود

8

اشرف السادات حجتی، هدیه بهزادی، فاطمه شجراتی

دانلود

9

لیلا بهنام فر، نرگس سخایی، فاطمه صفاریان، شکراله فاتح، شهرام کاظمی

دانلود

10

آزیتا باقریان زاده، مریم دهقان، بیتا کریمی، منصوره داوودی،سارا کیانپور

دانلود

11

پروانه اکبرنژاد، مریم محمدیان، سلیمه مخدومی، مینا معاون زاده

دانلود

12

مومنه قنبری، مریم السادات جعفری، بی بی زهرا علمدار بایگی

دانلود

13

فیروزه خلیلی، مریم شکری کهی، مریم واشقانی فراهانی، مژگان بلوچ، اعظم پور بخت

دانلود

14

عاطفه محمودی، سلیمه غنامی،جواد پورنصاری، سحر سبزپوری، فرشته لفتایی

دانلود

15

فهیمه احمدی، یوسفی، خدیجه علیزاده، خدیجه سرلک

دانلود

16

زهرا رفیعی، صفورا کاظم نادی،مریم محمدآ

دانلود

17

مژگان دهقان، رحیم مرادی، قزل گل افشین

دانلود

18

لیلا نوربخش، زهرا تارتار، صدیقه کیایی

دانلود

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :‌ دبیرخانه کشوری کیفیت‌بخشی به فرایند آموزش درس ریاضی متوسطه‌ اول، مستقر در استان زنجان. 


برچسب‌ها: درس پژوهی
[ چهارشنبه بیست و چهارم آذر ۱۳۹۵ ] [ 9:6 ] [ گروه آموزشی منطقه 15 ]

به نام خدا

 گزارش مجمع درس پژوهی منطقه 15 آموزش و پرورش تهران به تاریخ 22/09/95 در محل سالن امام علی (ع) که با استقبال دبیران متوسطه اول و دوم در رشته های مختلف برگزار گردید.

سخنران مدعو : خانم دکتر حسینی خواه

شرح گزارش اهم مطالب ذکر شده:

1- برنامه درسی نقشه راه است که توسط متخصصین برای دبیران ترسیم می گردد و لیکن طرح درس بسیار جزئی تر است و توسط دبیر طراحی می گردد که البته این نیز کاملا هدفمند شده ، بطوریکه ابتدا دانش به دانش آموز منتقل شود و بعد درک و فهم صورت بگیرد ، بعد قابلیت کاربردی پیدا کند و سپس تجزیه و ترکیب مطلب صورت گیرد و در نهایت به قضاوت برسد.

با تحقیقات صورت گرفته در کشورهای سرامد در امر آموزش مانند کره جنوبی ، ژاپن ، تایوان ، سنگاپور مشخص گردیده بایستی از حجم مفاهیم در کتاب کاسته شود و در عوض معلم فرصت کند مطالب کتاب را بطور عمیق به دانش آموز انتقال دهد این امر مخصوصا بایستی در دروس علوم ، ریاضی و ادبیات که course subjects  محسوب       می شوند تحقق پیدا کند ( یعنی دروسی که به عنوان مهارت زندگی در نظر گرفته می شوند )

به طور خلاصه معلم به دانش آموز چگونگی تفکر برای رسیدن به حل مساله را می آموزد و ذهن او را انباشته از دانش غیر کاربردی نمی نماید ، در روشهای نوین تدریس هدف از برنامه ریزی درسی بسیار فراتر از مفهوم قدیمی آن است به عنوان مثال در تدریس زبان انگلیسی روش CLT  مد نظر قرارگرفته یعنی تدریس بر اساس محتوا و اینکه دانش آموز بتواند از زبان به شکل کاربردی در زندگی روزمره ی خود استفاده نماید.

2- معلم باید از آموزش دادن صرف بپرهیزد و با استفاده از روش های حل مساله تحقیق و فرضیه سازی، مهارت های تفکر را در دانش آموز تقویت کند . معلم باید یادگیرنده مادام العمر باشد و زمینه را برای اینکه دانش آموزان به یادگیرندگان مادام العمر تبدیل شوند مهیا کند.

3- درس پژوهی یک آسپرین یا نسخه بهبودی سریع نیست بلکه یک سیستم کاملا آرام و آهسته و انعطاف پذیر، یادگیری معلم در ضمن عمل است.

در این جلسه مبانی مربوط به درس پژوهی مورد بررسی قرار گرفت بطوریکه بعد از جلسه هم تعدادی از همکاران در پرسش و پاسخ مستقیم با خانم حسینی خواه شرکت کردند که ایشان ضمن توجیه فنی درس پژوهی ، توجه به این مطلب را بسیار مهم دانستند که وضعیت منطقه ی آموزشی و مدارس مورد تدریس باید پتانسیل اعمال درس پژوهی را داشته باشند و الا تحمیل اضافی اجرای این فرایند الزامی نیست، ولیکن درس پژوهی به مانند لحاف چل تکه ای      می باشد که از تجربیات کسب شدۀ همکاران در مقوله های مختلف هر درس بهم دوخته می شود تا بتوان از آن برای گرمایش استفاده نمود این گرمایش در امر آموزش همان ارتقای وضعیت یاددهی و یادگیری در کلاس درس می باشد. در اقدام پژوهی دبیر خودش را مورد ارزیابی قرار داده و در رفع مشکل می کوشد ولی در درس پژوهی دبیران در کنار هم قرار می گیرند. یک دبیر مسئولیت تدریس را بر عهده می گیرد و دبیران دیگر راجع به تدریس ایشان و مشکلات و راه حل های رفع آن ها تبادل نظر می کنند . اینقدر این فرایند تکرار می شود تا مشکلات مذکور به حداقل رسیده و تدریس دبیر به ایده آل خود نزدیک گردد. این تبادل اطلاعات میان دبیران بسیار موثر و مفید است .

درس پژوهی را باید ساده گرفت بایستی تبادل تجربیات به راحتی بین دبیران صورت بگیرد و این تا جایی ادامه پیدا کند که دبیر و دانش آموز رشد تدریجی ارتقای یاددهی و یادگیری را با تمام وجود لمس کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


برچسب‌ها: همایش, درس پژوهی
[ سه شنبه بیست و سوم آذر ۱۳۹۵ ] [ 9:3 ] [ گروه آموزشی منطقه 15 ]

درس پژوهی هسته تحول در آموزش و پرورش


برچسب‌ها: درس پژوهی


http://www.grouhamozshikhoy.blogfa.com/?p=3

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد