کتاب

اللهم صلی علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم

کتاب

اللهم صلی علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم

مشکل قطع و وصل شدن مودم و خاموش شدن چراغ های Internet و ADSL

مشکل قطع و وصل شدن مودم و خاموش شدن چراغ های Internet و ADSL


آموزش رفع مشکل قطع و وصل شدن مودم و خاموش شدن چراغ های Internet و ADSL

 

نتیجه تصویری برای ‫قطع و وصل شدن مودم adsl‬‎

 

امروز با مشکلی در مودم روبرو بودم که بعد از برطرف شدن آن تصمیم گرفتم تا آموزش آن را با شما به اشتراک بگذارم

و اگر شما نیز با موارد دیگری از مشکلات مودم روبرو شدید و خودتان حل کردید برای ما بفرستید تا با سایر کاربران در سایت به اشتراک گذاشته شود.

مشکل از این قرار بود که ناگهان مودم قطع شده و دو مرتبه متصل می شد و چراغ های Internet و ADSL خاموش می شدند و بعد از لحظاتی دوباره روشن شده و اینترنت وصل می شد

و یا بعضی وقت این دو چراغ روشن می شدند اما لامپ LAN خاموش می شد و همچنین برخی مواقع کل چراغ ها خاموش می شدند

و از نو شروع به روشن شدن می کردند و خلاصه سرتون رو درد نیارم مدل های مختلفی چراغ ها خاموش روشن می شدند و اینترنت هم قطع و وصل می شد.

ابتداء گفتم شاید مشکل از خود سرویس ارائه دهنده اینترنت است بعد از تماس متوجه شدم مشکلی از جانب آنها نیست لذا دست به کار شدم

البته مدل مودم بنده TD 8811 است ولی در سایر مودم ها نیز اگر این مشکل رخ دهد با همین آموزش می توان رفع کرد؛

 

به ترتیب روشهای زیر را امتحان کنید:

 
۱.خاموش کردن مودم

 

ابتداء مودم را خاموش کنید و بعد از ۵ الی ۱۰ دقیقه دیگر روشن کنید ، اگر به سرویس دهنده اینترنت هم زنگ بزنید ابتداء همین را به شما خواهند گفت ،

احتمال دارد مشکل مودم شما با همین روش ساده برطرف شود اما اگر برطرف نشد روش دوم را امتحان کنید.

 
۲.وصل کردن و جدا کردن نویز گیر

 

اگر برای مشکل نویز از نویزگیز استفاده می کنید پس اول نویزگیر را جدا کرده و دو مرتبه امتحان کنید

و اگر نویزگیر وصل نکردید پس سیمی که از پریز تلفن آمده را به نویزگیر وصل کنید و امتحان کنید

ببینید مودم وصل می شود یا خیر ، اگر با این راه حل هم اینترنت وصل نشد روش سوم را امتحان کنید.

 
۳.بازگردانی مودم به تنظیمات کارخانه

 

مودم را به تنظیمات کارخانه  برگرداندم ، همانطور که می دانید پشت مودم سوراخی قرار گرفته که با وارد کردن یک خلال دندان و فشار دادن و نگه داشتن ، تنظیمات قبلی مودم پاک می شود و به تنظیمات کارخانه  باز خواهد گشت

اما قبل از این کار حتما با سرویس دهنده اینترنت خود هر جا که هست مخابرات ، شاتل و تماس بگیرید و مشکل را مطرح کنید

و بگوید روشهای بالا را امتحان کردید و می خواهید بدانید که آیا مشکل از سرویس دهی اینترنت نیست؟

اگر گفتند که مشکل از جانب آنهاست به خاطر اختلالات شبکه و غیره پس باید منتظر بود اما اگر گفتند نه مشکلی از قبیل همین اختلالات شبکه و خطوط تلفنی نیست پس این معلوم می شود که مشکل از ناحیه مودم ماست.

اینجا تنظیمات مودم را از طریق همان سوراخی که در بالا ذکر شد به تنظیمات اصلی و یا همان کارخانه ایی برمی گردانیم ،

بعد از آن که به تنظیمات کارخانه ایی برگرداندیم باید به اینترنت وصل شویم به همین راحتی مشکل قطعی اینترنت ما حل خواهد شد

اما کار دیگری که باید انجام دهیم این است که مودم را تنظیم کنیم برای این کار از طریق آدرس آپی ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ به صفحه مودم وصل می شویم ، البته اگر آدرس آی پی مذکور کار نکرد بهتر است تا پشت مودم را نگاه کنید و آی پی آدرس مودم خود را ببینید.

آی پی آدرس را در مرورگر خود وارد کنید و اینتر را بزنید یک پنجره ایی به صورت پاپ آپ باز می شود

که از شما درخواست یوزرنیم و پسورد را دارد که یوزرنیم و پسوردها معمولا admin است و اگر اشتباه بود از مطلب چگونه پسورد مودم را به دست بیاوریم با روشی ساده که قبلا منتشر کردیم می توانید به راحتی یوزرنیم و پسورد مودم خود را پیدا کنید.

بعد از وارد شدن به صفحه مودم گزینه هایی را در سمت چپ خواهید دید ، روی گزینه Quick Setup کلیک کنید
Quick Setup

در صفحه ایی که باز شد روی Next کلیک کنید و گزینه PPP over Ethernet(PPPoE) را انتخاب کرده و از پایین Encapsulation Mode را روی LLC/SNAP-BRIDGING قرار دهید و Next کنید.
PPP over Ethernet(PPPoE)

در صفحه بعد یوزنیم PPP Username و پسورد PPP Password خود را وارد کرده و تیک Dial on demand (with idle timeout timer) را بردارید و سپس Next کنید.
یوزنیم PPP Username و پسورد PPP Password

در صفحه بعد اطلاعاتی را مشاهده خواهید کرد و از پایین روی Save/Reboot کلیک کنید.

 
علت قطع و وصل شدن اینترنت adsl مخابرات, دلیل قطع و وصل شدن اینترنت گوشی,
خاموش شدن چراغ اینترنت مودم, علت قطع و وصل شدن وای فای گوشی ,سامسونگ
علت قطع شدن وای فای مودم, خاموش شدن چراغ وای فای مودم, چراغ وای فای مودم روشن نمی شود,

منبع : baelm.net



با این روش از قطع و وصل شدن مودم وایرلس خلاص شوید

آیا مودم وایرلس شما قطع و وصل می‌شود؟ بعضی از مشکلات مربوط به خودم مودم و بعضی دیگر مربوط به اینترنت هستند. ماهان‌نت راه‌کارهایی برای حل مشکل مودم‌های وایرلس معرفی کرده است.

مودم را مجدداً راه‌اندازی کنید

اگر درباز کردن سایت‌ها مشکل دارید، ابتدایی‌ترین کاری که در این مواقع باید انجام دهید، خاموش و روشن کردن مودم است. برای انجام این‌کار، مودم را خاموش کنید و حتی کابل برق آن را بکشید. بعد از چند ثانیه کابل برق را وصل کنید و دکمه روشن کردن مودم را بزنید.

مراقب گرم شدن بیش از حد مودم باشید

مثل سایر دستگاه‌های الکترونیکی، مودم هم ممکن است دچار گرمای شدید و آسیب‌رسان شود. اگر مودم بیش از حد داغ شده و قطع و وصل می شود، بهتر است چند دقیقه به آن استراحت دهید.

اطمینان از اتصال کابل‌ها

گاهی ممکن است کابل‌ها درآمده باشند یا قطع شده باشند. پس نه‌تنها از اتصال آن اطمینان حاصل کنید، بلکه ببینید آیا سیم قطع نشده باشد و به آن آسیب نرسیده باشد.

جای مودم را تغییر دهید

قبلاً درباره بهترین جا برای مودم توضیحاتی داده‌ایم که رعایت آن برای رفع قطع و وصل شدن سیگنال لازم است.

Firmware را به روزرسانی کنید

مودم‌های وایرلس به‌صورت خودکار آپدیت نمی‌شوند. هر کاربر باید طبق مدل مودم خود، فرم‌ویر آن را دانلود کرده و مراحل نصب را طی کند.

باند فرکانسی مودم را تغییر دهید

تنظیمات مودم

فرکانس اکثر مودم ها ۲٫۴ گیگاهرتز است، اما درصورتیکه مودم شما از فرکانس ۵ گیگاهرتز نیز پشتیبانی می‌کند، بهتر است این مقدار را به ۵ تغییر دهید. چرا که دستگاه‌هایی مانند تلفن‌های بی‌سیم و مایکرویوها، از فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتزی استفاده می‌کنند و ممکن است از تداخل این دو باهم، مشکلاتی در اتصال مودم وایرلس به‌وجود آید.

باند فرکانس ۵ گیگاهرتزی، کانال‌های بیشتری را برای دستگاه‌های وای-فای در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

به‌‌همین منظور ابتدا وارد تنظیمات مودم شوید (معمولاً ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱). وارد تنظیمات Wireless شوید. به منوی Advanced  رفته و در قسمت Channel، کانال سیگنال را تغییر دهید.

مودم را ریست کارخانه‌ای کنید

اگر تمام موارد فوق را انجام داده و نتیجه‌ای حاصل نشد، ممکن است ناچار به ریست کارخانه‌ای مودم شوید. با این روش مودم مثل روز اول کار خواهد کرد.


قطعی پی‌در‌پی


چراغ ADSL  روی DSL CPE وسیله‌ای برای نشان دادن وجود دیتا روی خط است.

ممکن است وجود عوامل مختلف از جمله نویز روی خط، موجب قطع و وصل شدن اینترنت و خاموش و روشن شدن چراغ ADSL شود.

این عوامل می‌تواند به علت مشکلات شبکه داخلی و یا مشکلات تجهیزات مخابراتی باشد.

چراغ ADSL در مودم‌های ZyXEL، چراغ شماره ۴ است.

برای برطرف کردن این مشکل شما باید همه‌ی مراحل را به ترتیب زیر تا برطرف شدن قطعی پی در پی Status انجام دهید.

ابتدایی‌ترین مرحله در بررسی قطعی پی در پی  Status بررسی نویز و سیگنال خط است. برای این کار می‌توانید وارد صفحه کنسول مودم خود شوید و میزان نویز و قدرت سیگنال خط را بررسی کنید.

برای ورود به کنسول مودم یک صفحه مرورگر (Internet Explorer یا Mozilla Firefox یا … ) باز و در قسمت Address Bar آن، IP مودم خود را وارد کنید.

IP مودم ZyXEL به صورت پیش‌فرض ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ است. با باز شدن صفحه ZyXEL، در قسمت پسورد یکی از سه عبارت‌ admin، ۱۲۳۴ یا ۱۲۳۴۵ را وارد کنید.

صفحه Status مطابق شکل زیرباز خواهد شد. در این صفحه گزینه DSL Line Status را انتخاب کنید.

با انتخاب ‌این گزینه صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد.

در ‌این صفحه می‌توانید میزان نویز و سیگنال خط و مدت زمان UP بودن (روشن بودن چراغ ADSL) مودم را مشاهده کنید.

در صورتی که نویز زیاد و سیگنال خط ضعیف باشد، برای برطرف شدن مشکل موارد زیر را به ترتیب بررسی کنید:

نویز و سیگنال مناسب استاندارد خاصی ندارد، اما به صورت طبیعی عدد مناسب سیگنال حدود ۳۰ و میزان قابل قبول نویز در حد ۲۰ است.

*این مقدار متوسط این دو شاخص را نشان می‌دهد و هر چه قدرت سیگنال (SNR) خط بالاتر مقدار نویز (Attenuation) کم‌تر باشد، بستر مناسب‌تری برای دریافت یک سرویس خوب به وجود می‌آید.

اگر در این سنجش با سیگنالی به مراتب ضعیف‌تر و میزان نویز بالاتری روبه‌رو شدید، تا تغییر نویز و سیگنال و رسیدن به عدد مناسب به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید:

  1. عامل ایجاد نویز را شناسایی کنید. (همه دستگاه‌ها از جمله اسپلیتر، تلفن، دوشاخه ضدبرق، کارت خوان، فکس، Caller ID و دیگر دستگاه‌ها را به ترتیب از روی خط تلفن ADSL بردارید و مودم را به صورت مستقیم، بدون اسپلیتر و وسایل جانبی به خط تلفن متصل و نویز و سیگنال خط را اندازه‌گیری کنید.)
  2. سیم و پریز تلفنی را که مودم به آن متصل است، بررسی و تعویض کنید.
  3. در صورت دولاینه بودن پریز تلفن، پریز مربوط را تعویض و مودم را به پریز دیگری متصل کنید.
  4. از اتصالات صحیح آداپتور مودم و سالم بودن پریز برق اطمینان حاصل کنید.

در صورتی که با بررسی تمامی موارد داخلی مشکل نویز و سیگنال شما برطرف نگردید در این مرحله :

مودم را به همراه آداپتور و کابل تلفن به محل Box مخابراتی (سرخط) که نزدیک در ورودی ساختمان قرار دارد، ببرید. مودم را به پریز برق متصل و روشن کنید، سپس خط ADSL (خط رانژه) را شناسایی و روکش یک سر کابل تلفن را جدا کنید و به ترمینال سرخط و قسمت سوکت دار را به قسمت DSL مودم متصل کنید.

برای اطلاع از نویز و سیگنال در سر خط می توانید با واحد پشتیانی فنی شهر خود در تماس باشید تا نویز و سیگنال خط شما بررسی گردد.

در صورتی که نویز و سیگنال در سرخط نیز نامناسب باشد این مشکل می تواند از مودم، اختلال در تجهیزات مخابراتی شاتل در مرکز مخابراتی، نقص در تجهیزات مخابرات و یا بستر نامناسب خط شما ناشی شود. درصورت امکان این آزمایش را با یک مودم دیگر هم انجام دهید و در صورت باقی ماندن مشکل با واحد پشتیبانی فنی شهر خود تماس بگیرید.

مناسب بودن نویز و سیگنال در سرخط به این معناست که مشکلی روی خط شما وجود ندارد و باید سیم کشی داخلی ساختمان بررسی شود.

در صورتی که نویز و سیگنال مناسب باشد تا برطرف شدن مشکل موارد زیر را به ترتیب بررسی کنید:

*با هر تغییر باید برای مدتی روی خط نظارت داشته باشید تا از برطرف شدن یا نشدن مشکل مطمئن شوید.

  1. همه دستگاه‌ها از جمله اسپلیتر، تلفن، دوشاخه ضدبرق، کارت خوان، فکس، Caller ID و دیگر دستگاه‌ها را به ترتیب از روی خط تلفن ADSL برداشته و مودم را به صورت مستقیم بدون اسپلیتر و وسایل جانبی به خط تلفن متصل و نویز و سیگنال خط را بررسی کنید.
  2. مودم را باکابل و پریز دیگری بررسی کنید.
  3. در صورت دولاینه بودن پریز تلفن، پریز مربوط را تعویض و مودم را به پریز دیگری متصل کنید.
  4. از اتصال صحیح آداپتور مودم و سالم بودن پریز تلفن اطمینان حاصل کنید.
  5. مودم را از سیستم جدا کنید.
  6. مودم را به صورت سخت‌افزاری با استفاده از یک جسم نوک تیز ریست کنید و سپس بار دیگر تنظیمات آن را انجام دهید.
  7. مودم دیگری روی خط قرار دهید.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد